IB1’erne har lavet sprog-selvportrætter
I den sidste uge i september fokuserede alle IB1-eleverne på sprog.
På Den Europæiske Sprogdag havde de en forelæsning om betydningen af modersmål, og hvordan man bevarer forbindelsen til ens kultur og sprog gennem skolegangen.
En dele af IB-eleverne er tosprogede, og der blev arbejdet med i praksis at undersøge fordelene ved tosprogethed i form af de muligheder, det giver for at trække viden fra ét sprog med over i et andet – translanguaging.
Eleverne udarbejdede sprog-selvportrætter, og den store finale var sprogmessen, hvor de alle repræsenterede deres sprogportrætter og fortalte om, hvornår og hvor de anvender det.
Mange af dem medbragte flag og andre kulturelle genstande, der gjorde oplevelsen endnu mere farverig.
Gæster fra Pre-IB og STX fik en god oplevelse ud at besøge “sprog-boderne” og spørge ind til sprogportrætterne.
Sprogdagen går ikke i glemmebogen lige med det samme, for årets sprog-regnbue, produceret af nogle engagerede elever, lyser op i fællesarealet de kommende måneder.